Pokemon jest natjerao ljude da se dignu i hodaju, no ne zadugo

Ljudi koji su skinuli i igrali mobilnu igru Pokemon Go jesu hodali više, studija otkriva. No, povećana aktivnost nije dugo trajala.

Igra proširene virtualne stvarnosti, koja je lansirana u srpnju, zahtijevala je da ljudi koriste svoje pametne telefone kako bi locirali i uhvatili crtane likove koji iskaču na zaslonima njihovih telefona u stvarnim životnim lokacijama. Mogli su se boriti s drugim igračima na određenim mjestima poznatim i kao dvoranama.

Christian Suharlim, jedan od vodećih autora studije sa Harvard T.H. Chan School of Public Health u Bostonu, rekao je da je bilo predloženo da igrači mogu imati zdravstvene prednosti od hodanja i potrage za određenim fiktivnim bićima.

‘Željeli smo istražiti utjecaj Pokemon Go na fizičku aktivnost’, rekao je Suharlim.

Suharlim i kolege regrutirali su 1.182 mladih ljudi u SAD-u da sudjeluju u online ispitivanju. Gotovo polovina sudionika došla je do najmanje pete razine u Pokemon Go igri, što znači da su igrali najmanje dva sata i otključavali neke ključne značajke igre.
Drugi sudionici nisu igrali igru, njihovo uključivanje omogućilo je istraživačima da ubroje druge faktore poput toga utječe li ona na razine aktivnosti ljudi.

Svi sudionici imali su iPhone 6 uređaj, koji je automatski pratio njihove korake.

‘U osnovi smo ih pitali da uploadaju svoje korake prije i nakon (što instaliraju) igru i bili smo u mogućnosti dobiti zapis u (stvarnom) vremenu o tome kako su se obrasci njihovog hoda promijenili’, rekla je Katherine Howe, također jedna od autora studije.

Sveukupno, istraživači su otkrili da su igrači Pokemona Go u prosjeku propješačili 4.256 koraka dnevno tijekom mjeseca prije nego su instalirali igru. U prvom tjednu nakon što su instalirali igru, koraci su se, u prosjeku, povećali za 955 koraka dnevno. To je, prevedeno, oko 11 dodatnih minuta hodanja svaki dan, napisali su istraživači u BMJ.

Dodani koraci ubrojili bi se u gotovo polovinu od preporučenih 150 ili više minuta hodanja svaki tjedan – prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji.

Nažalost, međutim, količina hodanja smanjivala se svakog tjedna. Nakon šest tjedana broj koraka igrača vratio se na razinu hodanja prije igre.

‘Došlo je do velikog povećanja u prvom tjednu i tada je polako počelo padati’, rekao je Suharlim.

Studija ne može objasniti zbog čega je povećanje hodanja nestalo tijekom vremena, no Suharlim kaže da je razlog možda gubitak interesa ili komplikacije poput padova servera igrača – što je uzrokovalo da ljudi prestanu igrati.

‘Postoji potencijal da igre proširene stvarnosti poboljšaju fizičku aktivnost i mentalnu dobrobit’, rekao je Howe, ističući veliko povećanje na početku igre. Trik je pronaći način kako ljude zadržati angažiranima u igri.

Suharlim kaže da bi bilo zanimljivo vidjeti razlike između ljudi koji su nastavili igrati Pokemon Go i ljudi koji su izgubili interes ili su prestali igrati igru.

Također, kaže, važno je istražiti druge potencijalne prednosti i štete od igre. Primjerice, prednosti mogu uključivati više vremena provedenog vani, a štete mogu uključivati povećani rizik od nesreća‘.

 

 

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.