Imaju li različite osobnosti korisnici Androida i iPhonea?

Uređaji Android i iPhone trenutno dominiraju globalnim tržištem pametnih telefona. Iako dva brenda nude slične funkcionalnosti, njihove marketinške kampanje ciljaju na drukčije potrošačke segmente. Novo istraživanje testiralo je osobne razlike korisnika Androida i iPhonea.

Pametni telefoni su počeli biti popularni u 2007. godini, s došašćem prvog iPhonea. Od tada, njihova se prodaja eksponencijalno se povećala. Između 2011. i 2013. dogodilo se povećanje od preko 50 % u prodaji pametnih telefona diljem svijeta.

U SAD-u, 64 % odraslih prijavljeno je da posjeduje vlastiti smartphone. U usporedbi s 2011. ovaj se broj gotovo udvostručio.

Tržište smartphonea podijeljeno je između Android uređaja i iPhonea, s posljednjim brojevima koji indiciraju da Android uređaji dominiraju tržišnim udjelom s 87.6 % dok je iPhone drugi s 11.7 % udjela.

Iako Android i iPhone uređaji funkcioniraju vrlo slično, njihove marketinške kampanje veoma su različite.

Novo psihološko istraživanje cilja otkrivanju neke razlike u osobnosti između korisnika iPhonea i korisnika Androida.

Ključne razlike u osobnosti između korisnika pametnih telefona 

Studija je bila kolaborativan napor između Sveučilišta Lincoln, Lancaster Sveučilišta i Sveučilišta Hertfordshire, svi u Ujedinjenom Kraljevstvu.

U studiji je 500 ispitanika zamoljeno da odgovori na set pitanja o sebi kao i o svom stavu o svojim smartphone-ima.
Usporedba je pokazala da će korisnici iPhonea češće biti žene. Osim toga, korisnici iPhonea su više zabrinuti o pogledu na svoj iPhone kao statusni simbol nego njihovi kolege s Androidima. Međutim, korisnici iPhonea manje su zabrinuti s posjedovanjem uređaja koji su poželjniji većini ljudi.

Studija je istaknula ključne razlike u osobnostima, naime, dok korisnici iPhonea pokazuju niže razine iskrenosti i poniznosti, pokazuju više razine emocionalnosti.

Korisnici iPhonea također su više ekstraverti nego korisnici Androida.

Za razliku od toga, korisnici Androida češće će biti muškarci, stariji i manje zainteresirani za bogatstvo i društveni status. Među ključnim razlikama u osobnosti za korisnike iPhonea je ta da oni koji koriste Android prikazuju više iskrenosti i ugodnosti.

Također, manje će kršiti pravila za vlastiti dobitak.

Otkrića su objavljena u časopisu Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking.

Kompjuterski program predviđa izbor pametnih telefona 

Temeljem otkrića, istraživači su bili u mogućnosti dizajnirati i testirati kompjuterski program koji cilja predvidjeti tip pametnog telefona kojeg korisnik posjeduje.

Kada je testiran, kompjuterski je model predvidio posjedovanje smartphonea na gornjim granicama šanse.

‘U ovoj studiji, po prvi puta smo demonstrirali individualni izbor operativnog sustava pametnog telefona koji može pružiti korisne tragove kada je riječ o predviđanju osobnosti i drugih individualnih karakteristika vlasnika uređaja’, rekao je vodeći autor studije dr. David Ellis, sa Sveučilišta Lancaster.

Heather Shaw druga vodeća autorica studije dodala je:

‘Sve je više i više očito da pametni telefoni postaju mini digitalne verzije korisnika i mnogi od nas ne vole kada drugi ljudi pokušaju koristiti naše telefone jer oni mogu otkriti toliko o nama’.

 

Izvor: Medical News Today

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.