Zbog pada Pokemon Go servera korisnici padaju u depresiju

Pokretanje aplikacije Pokemon Go u Velikoj Britaniji kritizirala je udruga za djecu Every childhood is worth fighting for (NSPCC).  Osim brige za djecu, zajednica video igara magnet je za ljude s mentalnim poremećajima pa se Pokomenom ‘liječe’ i oni oboljeli od mentalnih stanja poput tjeskobe i depresije što je sa sobom donijelo i određene posljedice. 

Aplikacija koju su prve pokrenule Australija i Novi Zeland prije preuzimanja Tindera u SAD-u u popularnosti, sada se pojavila i u iOS App Storeu i Google Playu.

Pokretanje aplikacije popraćeno je nizom sigurnosnih problema zbog istraživanja prirode igre i načina na koji igru mogu iskoristiti razni profili zakonskih prijestupnika.

‘Duboko je zabrinjavajuće da su vlasnici aplikacije ignorirali mnoge signale upozorenja i dobro dokumentiranu zabrinutost oko dječje sigurnosti. Bilo bi bolje da su uzeli vremena da razmisle o ovome i ispred svega stavili svoje najmlađe igrače’.

Pokemon Go najuspješnija je reality aplikacija na svijetu

Pokemon Go predstavlja i postavlja presedan kao najuspješnija reality aplikacija na svijetu. Za razliku od virtualne stvarnosti koja korisnika u potpunosti vodi u neovisan virtualni svijet, proširena stvarnost funkcionira znatno drugačije. Ona našem doživljaju svijeta dodaje kontekstualne dijelove, u ovom slučaju Pokemone, s informacijama u realnom vremenu.

Igra igraču daje GPS koordinate u vašem gradu na kojima se nalazi Pokemon. Igrač fizički ode na zadanu lokaciju i kada pogleda kroz zaslon mobitela vidjet će Pokemona. Kroz kameru mobitela vidi se, naime stvarni svijet, ali na zaslonu se pojavi i – Pokemon.

Vrlo je razočaravajuće da sigurnost djece nije u središtu igre

Izjava pisana za javnost Udruge za djecu došla je nakon što je grupa pozvala programere igre da preispitaju sigurnosne značajke u igri. Udruga navodi da je zabrinuta da bi kazneni počinitelji mogli ciljati djecu pomoću geolokacijske značajke na aplikaciji. Policija u Velikoj Britaniji počela je izražavati zabrinutost prema navikama igrača i okupljanjima koje bi mogli stvoriti.

Jer unatoč tome što igra nije dostupna u Velikoj Britaniji, na tisuće igrača u UK-u su već su downloadali aplikaciju mijenjajući regijske postavke ili upotrebom neslužbenih app trgovina, potez koji je isto doveo do upozorenja od strane sigurnosnih stručnjaka na zloćudni software.

Nick Summers iz tehnologijske stanice Engadget rekao je da bi istraživački aspekt igre trebao biti hvaljen, no slaže se da bi trebao doći s upozorenjem.

‘Zabavno je ako ovako plitka igra potiče ljude da iziđu van i istražuju okoliš. U tom smislu, Niantic i The Pokemon Company treba pohvaliti’, rekao je.

‘No, postoje opasnosti u stvarnom svijetu i kako je udruga za djecu i rekla, važno je da su sigurnosne značajke na mjestu. Za najmlađe igrače naročito, budite sigurni kamo idete i s kim razgovarate’.

Reperkusije Pokemona Go u tjedan dana od kada je lansiran

Od kada je počeo dominirati virtualnim i stvarnim životom proteklog tjedna, Pokemon Go počeo je dobivati neke više ili manje iznenađujuće reperkusije. Pa osim navedenih sigurnosnih propusta čini se da bi mogao imati neočekivane prednosti na ljude koji pate od mentalnih zdravstvenih stanja.

Dr. John Grohol stručnjak je u tehnologijskom utjecaju na ljudsko ponašanje i mentalno zdravlje, a proteklih 20 godina proučava kako se ljudi ponašaju i operiraju online. Grohol je utemeljitelj mreže za mentalno zdravlje Psych Central i zna sve o posljednjim alatima koji pomažu ljudima da se nose s depresijom, tjeskobom i drugim mentalnim problemima.

Grohol kaže da do sada nije vidio ništa poput Pokemon Go.

‘Kada govorimo u terminima fenomena da ljudi izražavaju prednosti na svoj stvarni mentalni zdravstveni status igrajući igre, mislim da je vrlo jedinstvena igra i prvi puta vidim ovako nešto’.

‘Twitter je preplavljen pričama o utjecaju Pokemon Go na tjeskobu i depresiju igrača, s tisućama ljudi koje je igra izvukla iz kuće što im olakšava komunikaciju s prijateljima i strancima. Ove jednostavne radnje ključna su prekretnica za bilo koga tko se bori s depresijom’, rekao je Grohol.

‘Ako ste depresivni, izazov je uvijek da je razina vaše motivacije nepostojana. Dakle, u ovom slučaju poželite izići van i udahnuti nešto svježeg zraka, ili se čak istuširati,  što može biti veoma teško uopće za razumjeti, a kamoli napraviti. Mislim da utjecaj ovako nečega, ove igre, može biti uistinu od koristi’.

‘Ovo nije hippie glupost: Istraživanja pokazuju pozitivne učinke od fizičkog vježbanja na raspoloženje ljudi najmanje 20 godina’, rekao je Grohol.

‘Ovo istraživanje je uistinu stvarno jasno po ovome, a to je što više vježbate više vam može pomoći da smanjite osjećaje depresije. Zapravo djeluje kao antidepresiv i to je prilično jak utjecaj. Vjerojatno je jedna od najvažnijih korisnih stvari koju čovjek s depresijom može napraviti, naročito ako nema pristup drugim tretmanima liječenja, poput terapijskog lijeka’, rekao je Grohol.

‘Osim toga, šetnja pomaže puno više od samog mentalnog zdravlja: Pomaže vam da izgubite kilograme, ostanete u formi i izgradite zdravije tijelo. U ovom slučaju, što je dobro za tijelo dobro je i za um’.

Zajednica video igara magnet je za ljude s mentalnim poremećajima

Oko 43. 8 milijuna odraslih u SAD-u svake godine doživljava neko mentalno zdravstveno stanje, podaci su National Alliance on Mental Illness. To je jedan na pet odraslih. Zajednica video igara magnet je za ljude koji žive s neliječenom tjeskobom, depresijom i drugim mentalnim bolestima, govore iz Organizacije za prevenciju samoubojstva. Industrija po sebi je promjenjljiva i privlači osobito kreativne i visokoobrazovane ljude – čimbenici koji mogu dovesti do savršene oluje neliječenih mentalnih bolesti.

Russ Pitts, suosnivač Take This-a kaže da mu je na stotinu kliničara i savjetnika reklo iste stvari tijekom godina, a to je: Generalno, što je osoba više obrazovana ili tehnički sofisticiranija, manja je vjerojatnost da će potražiti pomoć za mentalna stanja. Posao Take This-a je informirati zajednicu o pitanjima mentalnog zdravlja, omogućiti edukaciju o mentalnim poremećajima i prevenciji mentalnih bolesti kao i smanjenju stigme mentalnih bolesti.

‘Smisao je u tome da je to mentalni problem i oni su vješti u mentalnim vještinama, mogu smisliti put iz njega’, rekao je Pitt. ‘Mnogo je ljudi to probalo, no ne funkcionira’.

‘I tu pomaže Pokemon Go. On nije predstavljen kao alat koji liječi tjeskobu ili depresiju, nego kao igra koja njeguje zdravo ponašanje. Ona pomaže pojedincu da ne razmišlja o igri kao nečemu što će mu popraviti raspoloženje jer ona nije ciljana na njihovo raspoloženje’, rekao je dr. Grohol.

‘Zbog načina na koji su kreirali dinamiku igre, zapravo su kreirali vrlo snažan poticaj za ljude da iziđu van i postanu aktivniji’.

Pokemon Go nije zamjena za profesionalni tretman

No, Pokemon Go ima ograničenja. Možda su Pokemoni odlični motivatori za igrače da napuste svoje kuće, iziđu van i upoznaju nove ljude, no nije zamjena za profesionalni tretman, rekao je dr. Grohol.

‘Ne bih preporučio ljudima da gledaju na ovu vrstu igre ili bilo koju video igru kao priliku za liječenje ozbiljnog poremećaja raspoloženja, poput kronične depresije, znači isključivo video igrom. Mislim da je igra izvrstan dodatak za druge vrste liječenja, poput psihoterapije i lijekova, no ne bi smjela biti jedini tretman koji osoba koristi kako bi pokušala i pomogla depresivnim raspoloženjima’.

Zbog pada Pokemon servera korisnici u depresiji

Pokemon Go može biti uvod za brigu o sebi, no ne i lijek. Nije dizajniran da je otporan na ljudsku nesposobnost, pogrešku ili zloupotrebu, kao video igra. Zastoji i padovi servera Pokemona Go od lansiranja početkom srpnja događaju se stalno, a igra, što se toga tiče i ne dopire do svih regija.

Primjerice, ako netko koristi Pokemona kao motivatora zdrave navike i igra se jednostavno ne učita taj dan, to može dovesti do poraznog udarca. Isto tako, netko tko se već osjeća izolirano neće dobiti pomoć tako da gleda svog Pokemon trenera okruženog kilometrima ničega.

Ono što Pokemon Go razlikuje od milijuna drugih igara namijenjenih mobilnim uređajima je podatak da su u Nianticu, kompaniji nastaloj pod okriljem Google-a, a koja je igru razvila, odlučili iskoristiti pun potencijal proširene stvarnosti.

 

Izvor: Engadget, Tportal

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.