10 stvari koje morate znati o snu vašeg djeteta

Kvalitetan san je od neprocjenjive važnosti za zdravlje, razvoj i rast novorođenčadi, djece i tinejdžera. Dječji mozak se razvija izuzetno brzo, pa prema tome samo noćni san nije dovoljan. Bebe također trebaju i dnevni odmor da bi osigurali normalan razvoj.

U nastavku su stvari na koje je dobro obratiti pažnju u slučaju da primijetite da je vaše dijete neispavano ili da ima problema sa spavanjem.

1. Zašto morate čuti djetetov ‘Zzz’

Ne samo iz razloga da ne postane nervozno kada ode prekasno spavati. Malo tijelo treba sna kako bi raslo i ostalo zdravo. Mišići, uključujući srce, obnavljaju se tijekom sna. San također kontrolira signale koji govore vašem djetetu da li je gladno ili sito, što pomaže da ostane dobre težine.

2. San jača mozak

Dok vaše dijete sanja, njegov mozak pohranjuje sjećanja od toga dana kako bi ih se kasnije mogao sjetiti. To je ključni dio učenja. Vaše dijete treba san kako bi moglo obraćati pažnju na nastavi. Ako se dovoljno naspava, brže može izvršiti zadatak s manje pogrešaka.

3. Koliko sna je potrebno mom djetetu?

Djetetu je potrebno više sna nego vama. Ako imate dojenče ono bi trebalo spavati ukupno između 11 i 14 sati dnevno. Djeca stara od tri do pet godina zahtijevaju oko 11 do 13 sati. Ako je dijete staro između 6 i 13 godina potrebno mu je 9 do 11 sati sna. Tinejdžeri trebaju spavati između 8 do 10 sati no koliko sati zapravo dobivaju je sasvim druga priča.

4. Treba li moje dijete spavati preko dana?

Koliko je vaše dijete umorno preko dana ovisi o tome koliko spava po noći. Vaše dojenče većinu sna može dobiti po noći ili može noću spavati 8 sati, a preko dana dobiti ostatak.

Većina djece prestaje s dnevnim spavanjem do dobi od pet godina. Ako vaše dijete još uvijek spava u ovoj dobi možda bi trebalo ranije otići u krevet navečer. Ako vaš tinejdžer uživa u poslijepodnevnoj siesti, to je siguran znak da po noći nije dovoljno spavao.

5. Kako dijete dobiti na spavanje?

Vrijeme spavanja ne treba biti bitka. Držite se rutine pa i vikendima. Rutina može uključivati opuštajuću kupku i pranje zubića, i trebala bi završiti u sobi gdje se spava.  Planirajte aktivnosti koje umiruju prije spavanja, poput čitanja uz prigušeno svjetlo. Budite sigurni da je soba mračna, ohlađena, tiha i da u njoj nema ekrana.

6. Može li moj tinejdžer na vrijeme otići u krevet?

Iako se čini, ovo nije ‘Nemoguća misija’, no da je lako – nije. Unutarnji sat vašeg tinejdžera tjera ga da navečer ode kasnije spavati i da spava dulje ujutro.
Uvečer prigušite svjetlo u stanu, bilo da je tinejdžer spreman za krevet ili ne. Neka mu je soba rashlađena. I iako se čini nemogućim, recite svom tinejdžeru da se isključi, s kompjutera, mobitela, televizora, tableta…Knjiga je pametan izbor.

7. Treba li škola početi kasnije?

Ovo je kontroverzna tema za škole i roditelje i ne postoji lako niti jedinstveno rješenje. Mnoge škole zazvone već prije osam sati ujutro. Ovo možda teško pada tinejdžerima koji rijetko odspavaju koliko trebaju. Kasniji početak nastave može učenicima dati i akademsku snagu. Studije su pokazale da naspavani mladi imaju bolje ocjene i postižu bolje ocjene na standardiziranim testovima.

8. Spava li moje dijete dovoljno?

Znat ćete da vam dijete spava dovoljno ako je zaspalo 15 do 30 minuta nakon što je navečer leglo u krevet. Ujutro, kada je vrijeme buđenja, probudit će se lako. Nećete trebati odlaziti u sobu djeteta više puta kako biste bili sigurni da je budno. Drugi znakovi koji pokazuju da je naspavano je to što ne spava u školi i ne treba popodnevno spavanje.

9. Može li biti riječ o poremećaju spavanja?

Većinom vremena problemi oko spavanja vašeg djeteta dio su odrastanja. No ponekad postoje medicinska stanja koja stoje iza problema. Pripazite na hrkanje, duge pauze između udaha ili otežano disanje dok spava. Možda ćete trebati provjeru za apneju spavanja. Mjesečarenje, noćne more ili mokrenje u krevet također mogu biti poremećaji spavanja. Provjerite sa svojim pedijatrom što je na stanju ako primijetite neke od ovih simptoma.

10. Da li je ADHD ili nedovoljno sna?

Odrasli i djeca ne ponašaju se isto kada im nedostaje sna. Odrasli su možda usporeni, no vaše će se dijete možda početi penjati po zidovima, ili barem namještaju. Ovo ponašanje može podsjećati na ADHD. Vaš vam pedijatar može pomoći da zajedno utvrdite gdje je problem. Ako vaše dijete ima ADHD, studije pokazuju da mu dovoljna količina sna može pomoći da bolje obraća pažnju i da se manje ponaša hiperaktivno.

 

Izvor: WebMD

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.