13 štetnih navika prije odlaska na spavanje

Znamo da je većini ljudi potrebno osam sati sna kako ne bi trpili zdravstvene posljedice. Većinu vremena san je nešto na što možemo utjecati, bilo da je riječ o njegovom trajanju ili kvaliteti. No postoje navike, automatske radnje za koje niti ne znamo da ih radimo, a da loše utječu na naše spavanje. 

Evo i koje su:

#1 Prije spavanja ne biste trebali piti previše vode jer budete li popili previše vode prije spavanja morat ćete se dići dva do tri puta usred noći kako biste otišli na toalet, što će vam u svakom slučaju omesti miran san.

#2 Ne spavajte usred dana – svaki dan. Osigurajte da imate dobru noćnu rutinu i da pokušate odlaziti na spavanje u isto vrijeme svaki dan kako bi vaš mozak znao da se treba umiriti i kako biste zaspali puno brže.

#3 Svoje elektronske uređaje tržite podalje od kreveta na kojem spavate. Ne biste trebali koristiti laptop ili smartphone barem sat vremena prije spavanja, jer svjetlo s ovih uređaja uzbunjuje vaš mozak zbog čega ne možete odmah zaspati, da se ne spominjemo remećenje razine melatonina u organizmu. Isto vrijedi i za budilice s brojevima jarkih boja.

#4 Ne kupujte madrace slabe kvalitete. Kupite kvalitetan madrac jer ćete na njemu spavati kao beba, a ujutro ćete se buditi odmorni i naspavani. Ne zaboravite da spavate čak trećinu svog života.

#5 Svoju večeru ne jedite najmanje dva sata prije odlaska na spavanje. Jedete li nešto netom prije spavanja vaše će tijelo biti budno zbog procesa probave.

#6 Vježbajte. Vježbati biste trebali svaki dan, jer vježbanjem se osvježavate i punite energijom zbog čega na kraju dana i ljepše zaspite.

#7 Pripremite mozak za spavanje, rutinom prije spavanja. Možete započeti odlaskom u kupaonicu, pranjem zubi i lica. Vaše tijelo i um bit će spremni za počinak.

#8 Ne biste trebali piti kavu najmanje četiri sata prije odlaska u krevet. Kofein jača vaš metabolizam i osjećat ćete se svježe.

#9 Spavanje u toploj sobi. U sobi s pretoplom temperaturom nećete se odmoriti kako ste htjeli. Ohladite ju.

#10 Ne pričajte na pametni telefon jer  ono može bit štetno za kvalitetu vašeg sna. Nedavna studija otkrila je da je onima, koji pričaju na telefone dulji period vremena prije spavanja, potrebno dulje vremena da duboko usnu.

#11 Još jedan razlog da prestanete. Pušenje remeti vaš san. Nedavna studija otkrila je da pušači, za razliku od nepušača, imaju više razine aktivnosti mozga, zbog čega su manje odmorni ujutro. Ako ništa, neka vam zadnja cigareta bude barem četiri sata prije nego legnete.

#12 Ne idite u krevet sa šminkom. Pranje lica prije spavanja rješava lice nečistoće nakupljene tijekom dana i pomaže porama da dišu i da ne stvaraju prištiće i mitesere. Ukoliko ste jako lijeni – pripremite vlažne maramice za skidanje šminke pokraj uzglavlja.

#13 Jeste li oprali zube prije spavanja? Operite ih  i prevenirajte karijes, plak i loš zadah.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.