Sušilo za ruke širi 1.300 puta više bakterija od papirnih ručnika

Iako tvrde da je sanitarna opcija u javnim kupaonicama, nedavna studija pokazala je da sušenje ruku s Dyson Airblade jet air sušilom za ruke može raširiti 1.300 puta više bakterija od papirnatih ručnika.

Pod vodstvom profesora Marka Wilcoxa sa Sveučilišta Leeds School of medicine, istraživači su proveli eksperiment kako bi usporedili higijenske razine papirnatih ručnika, standardnog sušila za ruke i Dyson Airblade jet air sušila za ruke. Upotrebom vode kontaminiranom Lactobacillusom, bezopasnom bakterijom koja se inače ne pronalazi u javnim kupaonicama, istraživački je tim bio u stanju oponašati bakterijske razine slabo opranih ruku, piše Breitbart.

Sušilo za ruke ima veći radijus kontaminacije

Nakon što su osušili ruke s pomoću tri različite metode, otkrića su pokazala da Airblade širi 60 puta više bakterija od standardnih sušila za ruku. Ono što uznemiruje više je statistika radijusa kontaminacije. Istraživači su otkrili da je zračni udar Airbladea od 692 km/h u stanju raširiti bakterije gotovo tri metra preko sobe. Za usporedbu, standardna sušila za ruke i papirnati ručnici šire patogene niti jedan metar.

Kako bi odvratnost bila veća, znanstvenici su gotovo polovinu Lactobacill bakterija sakupili nakon sušenja ruku, a bakterije su mogli u zraku detektirati i 15 minuta kasnije.

‘Idući put kada sušite svoje ruke u javnim zahodima i upotrijebite električno sušilo za ruke, možda širite bakterije bez da to znate. Također, možete biti poprskani bakterijama s tuđih ruku’, rekao je Wilcox.

‘Ovi rezultati su važni za razumijevanje načina na koji se bakterije šire, s potencijalom da prenesu bolesti’.

U sličnoj studiji provedenoj 2014. istraživači sa Sveučilišta Leed otkrili su veliko povećanje bakterija u zraku koje gomila električno sušilo za razliku u usporedbi s papirnatim ručnicima.

Glasnogovornik Dysona osporava istraživanje i kaže da je provedeno pod umjetnim okolnostima, zbog čega su rezultati manjkavi.

Tvrdnja se ogleda iz kompanijinih ranijih tužbi da su američke korporacije papirnatih ručnika, uključujući Kimberly Clark, naručile istraživačke studije koje su rezultirale ‘pristranošću i zabludom’.

Prema Dysonu, Airblade je u najvišoj mjeri higijenski proizvod trenutno na tržištu.