Mediteranska prehrana ponovo najbolja: Pomaže i kostima

Dobro je poznato da je Mediteranska prehrana dobra zbog svojih zdravstvenih benefita za zdravlje srca i dobru liniju, no nakon nove studije, objavljene u online izdanju časopisa JAMA Internal medicine, od mediteranske dijete koristi imaju i naše kosti.

U studiji, istraživači su ispitivali da li kvaliteta prehrane utječe na kosti žena u postmenopauzi. Otkrili su da žene koje se preferiraju mediteransku prehranu manje pate od prijeloma kuka, piše CNN.

Mediteransku prehranu relativno je lako pratiti. Ona uključuje prehranu bogatu povrćem, voćem, orasima, graškom i grahom, nerafiniranim žitaricama, maslinovim uljem i ribom.

Mediteranska prehrana ograničava količinu mesa, mliječnih proizvoda i zasićenih masti, no dozvoljava čašu crnog vina uz večeru.

Istraživači su analizirali podatke s 40 kliničkih centara kroz SAD, uključujući studiju Women’s Health Initiative. Analize su uključivale 90.014 žena, s prosječnom dobi od 64 godine.

Sudionici su svoju prehranu opisivali u upitniku na početku studije. Istraživači su tada usporedili njihove prehrambene obrasce s četiri najčešće vrste prehrane, uključujući mediteransku, Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) i još druge dvije.

Gotovo 16 godina kasnije, zabilježen je 2.121 slučaj prijeloma kuka i 28.718 slučaja potpunih fraktura. Žene, koje su se najviše držale mediteranske prehrane, imaju 0.29 % manje šanse da će patiti od prijeloma kuka, nego žene koje nisu bile na mediteranskoj prehrani. Ostale tri prehrane pokazale su zanemariv uspjeh.

‘Naši rezultati pružaju jamstvo da široko preporučeni obrasci prehrambenih navika ne povećavaju rizik od fraktura’, rekao je glavni autor studije dr. Bernhard Haring s University of Wurzburg u Njemačkoj.

‘To znači da se prosječna žena treba pridržavati zdravog načina života, koji uključuje usvajanje zdravih načina prehrane i tjelesnu aktivnost’.

‘Frakture povezane s osteoporozom najveći su teret za zdravstveni sustav u društvima koja stare, s tim da su najpogođenija populacija žene’, rekao je dr. Haring.
Rezultati trenutnog istraživanja su neuvjerljiva po pitanju da li unos hranjivih tvari, koje sudjeluju u metabolizmu kosti, može prevenirati frakture.

Međutim, rezultati ove studije ukazuju da zdrav način prehrane, naročito mediteranska prehrana, može igrati malu ulogu u održavanju zdravlja kosti kod žena u postmenopauzi.

Ovo posljednje istraživanje o mediteranskom načinu prehrane gradi prethodne dokaze da vaše zdravlje može imati koristi ukoliko slijedite ovaj način prehrane.

Dokazano je da mediteranski način prehrane može vaš mozak održati zdravim, može pomoći da živite dulje, može pomoći u kontroli vaše kilaže, kao i smanjiti rizik za rak i kardiovaskularne bolesti.

‘Trenutno, američki zdravstveni sustav gotovo u potpunosti ignorira prehranu u korist farmakologije i iznimno je skup i neučinkovit u odnosu sa sustavima drugih zemalja’, napisao je dr. Walter Willett s Harvard School of Public Health, u pratećem komentaru.

‘Integracija mediteranske prehrane i povezanih prehrambenih navika u medicinsku praksu, bolnice, škole i druge institucije potencijalno poboljšava dobrobit pojedinca’.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.