Paleo dijeta: Povratak prehrani naših predaka

Paleo dijeta: vratimo se 10,000 godina unatrag prehrani naših predaka
[box type=”info” align=”left” class=”” width=””]

Izgubite suvišne kilograme i ostanite na željenoj težini, pritom prevenirajte mnoge “civilizacijske bolesti” poput dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti.

[/box]

Današnja prehrana je previše obrađena i zasićena ugljikohidratima. Ako je vjerovati sljedbenicima Paleo dijete, upravo su ugljikohidrati zaslužni za najveće bolesti današnjice, zašto se stoga ne bi vratili prehrani naših predaka unatrag 10,000 godina?

Kako funkcionira Paleo dijeta?

[tie_list type=”checklist”]
  • Visokoproteinska mesna dijeta
  • Potpuno izbacivanje mliječnih proizvoda i žitarica
[/tie_list]

Glavna je pretpostavka Paleo dijete kako se naš probavni sustav nije razvijao jednako brzo kao i civilizacija.

Sijedi se jednostavno pravilo – ako pećinski čovjek nije konzumirao određenu vrstu hrane – ne bismo trebali ni mi. Dakle izbacite sav rafinirani šećer, mliječne proizvode, legume i žitarice jer su se u predagrikulturalno doba ljudi hranili crvenim mesom, peradi, ribom, voćem i povrćem.

Nutricionisti su podijeljeni oko Paleo dijete jer se dobar dio njih ne slaže s izbacivanjem cijelih skupina namirnica.

Paleo dijeta trebala bi se provoditi planski i s oprezom kako zbog izbacivanja nekih od ključnih skupina hrane ne bi došlo do manjka nutrijenata. Također, povećani unos masnoća životinjskog podrijetla može negativno utjecati na razine kolesterola i triglicerida ako ne birate meso s manjim udijelom masnoća.

Vježbanje se svakako preporučuje i možete odabrati bilo koji oblik tjelesne aktivnosti. Osnovni Paleo pristup uključuje barem 2 i pol sata umjerene tjelesne aktivnosti tjedno u kombinaciji s treninzima snage. Ako nemate vremena za vježbanje pokušajte biti fizički aktivni u svojoj svakodnevici: žustrom šetnjom do kuće, silaženjem s autobusa stanicu ranije ili obavljanjem kućnih poslova.

Dozvoljena hrana

Paleo dijeta - zaboravite šećer i precesiranu hranu!

Osnovne namirnice koje čine temelj Paleo prehrane su:

[tie_list type=”checklist”]
  • Meso i perad
  • Riba i morski plodovi
  • Jaja
  • Povrće (bez grahorica i gomolja poput krumpira)
  • Gljive
  • Voće: avokado, limun, bobičasto voće
  • Orašasti plodovi
  • Voda i nezaslađeni čaj
[/tie_list]

 

Primjer Paleo jelovnika

Doručak: Kajgana s dimljenim lososom.

Ručak: Salata od tunjevine: tuna, zelena salata i avokado začinjeni maslinovim uljem i octom.

Međuobrok: Voćka.

Večera: Goveđa pečenica s gljivama i kuhanom brokulom.

[box type=”” align=”left” class=”” width=””]

Upozorenje

Tekstovi su informativne prirode. Prije započinjanja bilo kakve dijete najbolje je posavjetovati se s liječnikom.

[/box]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.