Mediteranska dijeta: Raznolikošću do zdravlja

Zdrava mediteranska dijeta: raznolikošću do zdravlja
[box type=”info” align=”left” class=”” width=””]

Mediteranska dijeta doprinosi gubitku kilograma, doprinosi zdravlju srca, umanjuje rizik od raka te pomaže kontrolirati dijabetes.

[/box]

Ne iznenađuje činjenica da prehrana s malim udijelom crvenog mesa, šećera i zasićenih masti doprinosi kardiovaskularnom zdravlju i zaštiti od raka. Tradicionalna prehrana i životni stil mediteranskog areala stoga su široko prihvaćeni i hvaljeni kao zdravi.

Mediteranska dijeta – raznolikost i umjerenost su ključ

Mediteranska dijeta - bogatstvo okusa i zdravlja[tie_list type=”checklist”]

  • Nutricionistički potpuna
  • Raznolika hrana i okusi
[/tie_list]

Jedinstvena Mediteranska dijeta zapravo ne postoji: grci se ne hrane isto kao i talijani, francuska i španjolska kuhinja znatno se razlikuju, a o prehrani našeg priobalja da i ne govorimo. Ipak, proučavanjem različitih stilova prehrane na Mediteranu, znanstvenici su došli do zajedničke zdrave baze koju dijele sve te kuhinje.

Mediteranska prehrambena piramida naglašava unos voća i povrća, žitarica punog zrna, mahunarki, orašastih plodova te maslinovog ulja i šarenila blagotvornog začinskog bilja. Riba i morski plodovi redovito su prisutni na tjednom jelovniku, perad, jaja, jogurt i sir jedu se umjereno, dok su slastice i crveno meso rezervirani za posebne prilike. Pridodajte tome pokoju čašu crnog vina bogatog flavonoidima i aktivni životni stil – tada živite i hranite se poput mediteranaca.

Mediteranska prehrana nije dijeta u pravom smislu te riječi, stoga ćete ako želite izgubiti kilograme morati ograničiti dnevni unos kalorija.

Koliko je mediteranska dijeta zdrava?

Razna istraživanja pokazala su kako je mediteranska dijeta korisna u održavanju zdravlja srca jer doprinosi smanjenju LDL kolesterola i povišenog krvnog tlaka. Rizični i srčani bolesnici mogu za čak 30% umanjiti rizik od srčanog ili moždanog udara odabirom mediteranskog stila prehrane.

Mediteranska dijeta pomaže održavati tjelesnu težinu, umanjiti rizik od razvoja dijabetesa te umanjiti ili čak poništiti učinak metaboličkog sindroma. Osobe s dijabetesom mogu bez poteškoća slijediti ovaj način prehrane.

Mediteransku prehranu zahvaljujući njezinoj raznolikosti možete prilagoditi svojim potrebama i navikama, primjerice ako ste osjetljivi na gluten ili ne jedete meso.

Ne zaboravite na fizičku aktivnost – šetnja je nezaobilazna u mediteranskom životnom stilu, a uz to se preporučuje barem 2 i pol sata fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta tjedno.

[box type=”” align=”left” class=”” width=””]

Upozorenje

Tekstovi su informativne prirode. Prije započinjanja bilo kakve dijete najbolje je posavjetovati se s liječnikom.

[/box]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.