Dukan dijeta: Jedite koliko god želite, uz jedan “ali”

Dukan dijeta - pripremite se na stroga pravila
[box type=”info” align=”left” class=”” width=””]

Postignite željenu težinu jedući koliko god želite (odobrene hrane). Budete li slijedili pravila, na njoj ćete i ostati.

[/box]

Ako ste tražili ključ za gubitak kilograma to nije brojanje kalorija nego proteini. U Dukan dijeti, protein je ključni sastojak za uspjeh: stvara osjećaj sitosti, potrebno je puno vremena i energije da se razgradi i, ako se usporedi s hranom bogatom ugljikohidratima, ima malo kalorija po gramu.

Kad su proteini glavni sastojak prehrane, a ugljikohidrati i masti padaju u drugi plan, gubitak težine sigurno neće izostati. Događa se isto kao i u Atkinsovoj dijeti – kada se tijelu ograniči pristup glavnom izvoru energije ugljikohidratima, ono se prebacuje na alternativni izvor – počinju se trošiti pohranjene masne naslage.

Dukan dijeta navodno je bila brzo rješenje za Vojvotkinju od Cambridgea prije vjenčanja, a među velikim pobornicama su Jennifer Lopez i Gisele Bündchen.

[one_half]

[/one_half]

[one_half_last] [/one_half_last]

Kako funkcionira Dukan dijeta?

[tie_list type=”checklist”]
  • Zasitna dijeta
  • Pojedite koliko god možete
[/tie_list]

Dijetu je smislio bivši francuski liječnik Pierre Dukan (stoga se još naziva i Francuska dijeta), a provodi se u fazama.

  • 1. faza ili “faza napada” traje 3 do 10 dana ovisno o tome koji je ciljani gubitak kilograma. Popis namirnica je strogo ograničen i temelji se na proteinima: mesu, ribi i jajima uz samo jednu žlicu ugljikohidratne hrane, primjerice zobenih pahuljica, dnevno.
  • U 2. fazi – “fazi krstarenja” dozvoljene su određene vrste povrća koje imaju mali postotak škroba poput krastavaca, salate ili tikvica koje se mogu jesti u neograničenim količinama. Ipak, Dukan preporučuje izmjenjivanje – jedan dan čistih proteina, zatim dan kombinacije proteina i povrća dok ne dosegnete željenu težinu.
  • Slijedi 3. faza u kojoj je cilj održati željenu težnu – “faza konsolidacije”. Dodaju se kruh, voće i sir u ograničenim količinama uz jedan obrok tjedno po želji i jedan čisto proteinski dan. Pazite – u ovoj ste fazi najpodložniji tome da se vratite na staru težinu i poništite sav uloženi trud.
  • “Faza stabilizacije” je posljednja faza Dukan dijete na kojoj biste, ako pratite ovaj režim, trebali ostati trajno. Prateći pravila iz 3. faze, 6 dana u tjednu možete jesti što god želite, dok je 7. dan rezerviran isključivo za proteine.

Vježbanje je nužno, a preporučuje se svakodnevno žustro hodanje – 20 minuta u fazi napada, 30 do 60 za vrijeme krstarenja, 25 minuta u fazi konsolidacije te 20 u trajnoj stabilizaciji.

Dozvoljena hrana

Primjer namirnica dozvoljenih u najstrožoj, prvoj fazi:

[tie_list type=”checklist”]

dukan dijeta podržava veliki unos proteina

  • Meso: biftek, juneći file, goveđe pečenje, teleći odrezak, teleći kotlet, kuhana piletina i puretina (bez masti i kože)
  • Riba: svježi bakalar, ikra, tunjevina, sardine, svježi i dimjeni losos, zubatac, oslić, skuša, list
  • Morski plodovi: lignje, dagnje, škampi, oštrige, mediteranski škampi, jastog, gamberi
  • Jaja: kokošja, prepeličja
  • Nemasni mliječni proizvodi: nemasni jogurt, posni sir, mlijeko smanjene masnoće
  • Biljni proteini: soja, tofu
[/tie_list]

 

 

Primjer dozvoljenih vrsta povrća za 2. fazu kombiniranja proteina i povrća:

[tie_list type=”checklist”]

dukan dijeta

  • krastavac
  • gljive
  • poriluk
  • rotkvica
  • mrkva
  • repa
  • blitva
  • tikvice
  • cikorija
  • sve vrste zelenih salata
  • sve vrste kupusa
[/tie_list] [box type=”” align=”left” class=”” width=””]

Upozorenje

Tekstovi su informativne prirode. Prije započinjanja bilo kakve dijete najbolje je posavjetovati se s liječnikom.

[/box]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.