Vježbanje može prevenirati križobolju

Bol u leđima je česta i teško se liječi, no jedna učinkovita strategija da se prevenira je vježbanje, rezultati su novog pregleda.

‘U ovom trenutku, kako bi spriječili križobolju propisuju se razne intervencije; poput vježbanja, edukacije, pojaseva za leđa i uložaka za cipele’, rekao je glavni autor studije Daniel Steffens sa Sveučilišta Sydney u Australiji, piše Reuters. No, učinkovitost ovih različitih intervencija za bolove u križima nisu bile jasne, rekao je Steffens.

Istraživači su pregledali 23 objavljenih izvješća o strategijama prevencije za nespecifične boli u križima, uključujući 21 randomiziranih kontroliranih pokusa. U mnogim slučajevima, strukturirani programi vježbanja smanjili su rizik od kasnijih epizoda bolova u leđima. Dokazi loše kvalitete sugeriraju da ovi programi također mogu reducirati kasniju upotrebu bolovanja na poslu.

Nema dobrog dokaza da druge opcije, poput pojaseva za leđa ili uložaka za cipele, pomažu u prevenciji boli, objavili su autori u JAMA Internal Medicine.

‘Bilo je nekih varijacija, no generalna ispitivanja uključuju vježbe za poboljšanje snage, fleksibilnosti, spretnosti i aerobnih sposobnosti’, rekao je Steffens.
‘Vježbe se ne usredotočuju samo na kralješnicu, nego na gornje i donje udove također’.

U većini istraživanja sudionici su radili dvije do tri ture vježbe tjedno na klinici i kod kuće, osam tjedana do 18 mjeseci.

‘Redovita tjelovježba razvija mišiće, kosti i ligamente za povećanu snagu i izdržljivost’, rekao je Steffens. Također pomaže u kontroli kilograma, odgađa procese strarenja i reducira stres ‘neke od glavnih faktora za bolove u križima’, dodaje.

Bol u leđima će se od 25 do 33% manjoj mjeri dogoditi ljudima u strukturiranom programu vježbanja, rekao je dr. Timothy S. Carey sa Sveučilišta Sjeverna Karolina.

‘80% nas će u nekom dobu svog života imati bolove u leđima’, rekao je Carey. ‘Većini će bolovi završiti nakon nekoliko dana ili tjedana, no vježba je čini se dobra stvar u smislu prevencije’.

Bol u leđima skupa je za zdravstveni sustav i prevencija bolova vježbanjem bila bi jeftinija za osiguravatelje.

‘Čini se da je manje bitno koje vježbe radite, nego je bitno da ih radite redovito’, rekao je Steffens.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.