Obožavatelji ‘Star Warsa’ češće će biti narcisi

Entuzijasti video igara i geeky stvari poput ‘Star Warsa’ češće će biti narcisti, otkriva nova studija.

Istraživači ovakve pojedince opisuju kao one koji imaju povišenu razinu grandiozne narcisoidnosti, piše Tech Times. Nakon izvedbe ukupno sedam eksperimenata, znanstvenici sa Sveučilišta Georgia otkrili su da oni koji sebe smatraju geekovima, postižu više rezultate u testovima narcizma.

Serija studija uključivala je 2.354 sudionika online istraživanja ili polaznika znanstveno fantastične konvencije Dragon*Con.

Ispitanici su zamoljeni da sami sebe ocijene na ljestvici od jedan do pet kao i da opišu koliko često sudjeluju u aktivnostima kao što su uzimanje i oblačenje likova iz video igara, robotike, živih akcijskih igara te koliko uživaju u filmovima ‘Ratovi zvijezda’, među mnogim drugim.

Sudionici polaznici Dragon*Cona postizali su više bodova na skali angažiranosti geekova od onih koji su odgovarali online upitnikom.

Polaznici konvencije koji su igrali Dungeons and Dragons kao i oni koji su sudjelovali u aktivnostima koje uključuju odabir likova i oblačenje u iste češće će razviti napredne razine neuroticizma i ne-kliničke depresije.

U pet studija, narcizam i geek angažman izlažu snažnu pozitivnu vezu i odnos jedno s drugim. Navedena veza ustraje i nakon što su istraživači kontrolirali faktore poput dobi, spoli i obrazovanja.

‘S velikom sigurnošću možemo reći da je geek angažman pozitivno povezan s narcizmom’, napisali su istraživači.

Autori kažu da odijevanje i sudjelovanje na konvencijama može biti način za ove ljude da se pokažu svijetu.

Geek angažman za entuzijaste može biti način da iziđu iz stvarnosti života. Istraživači su također otkrili da sudjelovanje u geek aktivnostima daje ljudima osjećaj pripadnosti i medij za izražavanje kreativnosti.

Geek kultura uključuje ljude zainteresirane za japansku animaciju, video igre i znanstvenu fantastiku. U prošlosti, ovakvi interesi klasificirani su kao opskurni. Sada su postali iznimno popularni i mainstream.

Iako je geek kultura postala uobičajenija, još uvijek nedostaje istraživanja u socijalnim znanostima. Autori misle da je rastuća tendencija ljudi da sudjeluju u aktivnostima koje uključuju magijsku i avanturu punu akcije može biti povezana s oštećenjem pripadnosti i narcizmom.

Studija je objavljena u časopisu PLOS One.