Reklame za alkohol maloljetnicima stižu ravno na njihov smartphone

Djeca u dobi i od 13 godina, dnevno mogu biti bombardirana od strane alkoholne industrije preko društvenih medija. Dok Twitter ima dobna vrata (age gate) koji blokira ažurirane informacije direktno na mobitel za maloljetne korisnike, Instagram nema, rezultati su nove studije.

‘Iznenađen sam ovim otkrićima obzirom da je tehnologija dobnih vrata dostupna na tim platformama i jednostavno se provodi’, rekao je glavni autor Adam E. Barry, sa Sveučilišta Texas A&M u College Stationu, Teksas, piše Reuters.

Udruženje trgovaca alkoholne industrije Distilled Spirits Council SAD-a (DISCUS) izdao je samoregulativne smjernice tvrdeći da su komunikacije digitalnog marketinga namijenjene odraslima i da bi se trebale staviti samo u medije u kojima se očekuje najmanje 71.6% publike legalnih pravnih godina, a stranice oglašivača trebale bi zahtijevati dobnu potvrdu od strane korisnika prije nego cijela interakcija počne.

‘Temeljem rezultata nove studije na Twitteru i Instagramu, industrija se ne pridržava ovih samoregulacijskih uputa’, rekao je Barry.

‘Iako nije protuzakonito izložiti maloljetnu osobu alkoholnoj promociji ili reklami, vjerujem da je neetično namjerno izložiti maloljetne osobe alkoholnom oglašavanju jer ono utječe na vjerojatnost hoće li ili ne reklame inicirati upotrebu alkohola kod mlade osobe, kao i na to koliko postojeći konzumenti alkohola konzumiraju alkohol’, rekao je Barry.

U svrhu istraživanja, istraživači su otvorili 10 Twitter i 10 Instagram profila fikcijskih korisnika u dobi od 13 godina, 15, 17, 19 i 21. Upotrebom istih, istraživači su pokušali ući u interakciju sa sadržajem na kojem se oglašava alkohol; primjerice u retweetu, komentirajući ili dijeleći postove alkoholne industrije ili ‘prateći’ (follow) Instagram i Twitter profile 22 alkoholna branda mjesec dana.

Na sve se profile alkoholnih brandova i na Twitteru i na Instagramu moglo ući, pregledati ih i ući u interakciju sa sadržajem na stranici alkoholnog proizvođača, prijavili su istraživači u časopisu Alcohol i Alcoholism.

Na Twitteru, profili napravljeni za djecu ispod 21 godinu nisu mogli pratiti niti primati promotivne materijale alkoholnih brandova. No, dva profila korisnika od 21 godinu i iznad toga primili su gotovo 2.000 tweetova povezanih s alkoholom, sveukupno u mjesec dana koliko je studija trajala.

Dobna vrata za Instagram ne postoji i svi profili maloljetnika mogu slijediti profile alkoholnih brandova i primati prosječno 362 reklame u mjesec dana. Promocijska ažuriranja najfrekventnija su četvrtkom i petkom. Instagram profili alkoholnih brandova odgovaraju komentarima direktno maloljetnim korisnicima.

Tijekom jednomjesečne studije, sve maloljetne profile pratili su i drugi alkoholni oglašivači, predstavnici ili entuzijasti izvan 22 alkoholna branda uključenih u izvornu skupinu.

‘Svi društveni mediji trebali bi minimalno implementirati tehnologiju dobnih vrata, jer je jednostavna za korištenje i neposredno usklađuje, želje izražene od alkoholne industrije da spriječi maloljetničko izlaganje alkoholnom oglašavanju’, rekao je Barry.

Barry je rekao da iako Twitter prevenira maloljetnike od ‘praćenja’ alkoholnih proizvođača, ipak postoji nesputan pristup gledanju i interakciji i dijeljenju objavljenog sadržaja na Twitteru.

Istraživači su testne profile otvarali samo na smartphoneima, stoga je korisničko iskustvo na drugim uređajima drukčije, istaknuli su.

Alkoholno oglašavanje kroz tradicionalne medije utječe na alkoholno ponašanje i istraživanje o utjecajima digitalnog marketinga tek počinje’, rekao je Barry.

‘Ono što naše istraživanje pokazuje je da su maloljetnici, koji slijede proizvođaće alkohola na Instagramu, dnevno bombardirani s alkoholnom promocijom i oglašavanjem direktno na njihove telefone’, rekao je.

‘No, stranice socijalnih mreža primarno koriste odrasli, koji čine 81% Instagram korisnika i 91% Twitter korisnika u dobi od 21 godinu i naviše, što platforme čini odgovarajućim kanalima za alkoholni marketnig’, rekla je Lisa Hawkins, potpredsjednica odnosa s javnošću za Destilled Spirits Council.

‘Kodeks Destilled Spirits Councila kao i njegove dobrovoljne smjernice iznad su i izvan svih zakona i propisa koji se odnose na alkoholno oglašavanje’, rekla je Hawkins. ‘Pod smjernice, kompanije koje proizvode alkoholna pića usmjeravaju svoje oglašavanje na odrasle osobe od 21 godine na gore’.

‘DISCUS je ohrabrio Instagram za provedbu učinkovite tehnologije dobnih vrata kao i Twitter kako bi omogućio izravnu direktnu interakciju s korisnicima legalne pravne dobi’, rekla je Hawkins.

‘Unatoč tvrdnjama da oglašavanje uzrokuje to da mladi počnu piti alkohol, vladini podaci pokazuju da je maloljetničko ispijanje alkohola konstantno u padu posljednja tri desetljeća, te je trenutno u povijesnim padovima’, istaknula je.