10 načina kako se najuspješniji ljudi nose sa stresom

Svi smo na poslu u manjoj ili većoj mjeri izloženi stresu. Dok stres u manjoj mjeri pomaže da se držimo rokova, potiče nas na kreativnije razmišljanje i pomaže ljudima i projektima da idu dalje, velika količina stresa je pogubna. 

Previše stresa nije dobro. To svi znaju, no najproduktivniji i najuspješniji ljudi razvili su strategije kako smanjiti stres koje ih u vanjskom svijetu, pred kolegama, podređenima i nadređenima čine još uvijek ‘hladnima’ i sabranima pa čak i onda kada moraju odraditi nekoliko projekata i rokova u vrlo kratkom vremenskom periodu.

#1. Resetirajte se

Umjesto da stres pokušate odagnati alkoholom, hranom, ili nekim trećim načinom koji najčešće rezultira tako da u nekom trenutku ipak ‘prekipite’, probajte napraviti listu zdravih stvari kada ste pod stresom.
Npr. vježbanje može biti na vrhu liste, poput trčanja, hodanja ili vježbi joge. To može biti tuširanje, poziv prijatelju, rad na omiljenom hobiju…dakle sve ono što vas može odmoriti i maknuti misli s onoga što uzrokuje stres. Makar trajalo kratko, neka je kvalitetno.

#2. Postavite i održavajte granice

Postavite granice. Iako danas, u doba kada tehnologija galopirajućim korakom ide naprijed i kada radni dan može trajati i 24/7 to ne vodi nigdje nego u stres. Stanite na loptu. Krenite s emailom. Ukoliko imate klijente i kolege koji šalju mejlove u svako doba dana i noći, dajte im do znanja da vi svoj raspored i red imate.

#3. Isključite se

S ciljem da se dobro odmorite, tijekom dana potrebno vam je vrijeme kada niti nećete raditi, niti ćete misliti o poslu. Organizirajte se, popunite kalendar s obavezama i aktivnostima koje su ekskluzivno i samo za vas i koje nemaju veze s poslom. Kalendar s aktivnostima i obvezama možete napraviti i unaprijed, kako vam odgovara.

#4. Naučite se relaksirati

Ukoliko ste od onih koji se baš nikada ne isključuju, vjerojatno imate probleme s relaksacijom, a da možda to niti ne znate. Vježbajte jogu, duboko dišite, meditirajte, istegnite se. Iste stvari u manjoj mjeri možete napraviti i u pauzi na poslu. Ne treba vam puno vremena.

#5. Identificirajte ono što možete kontrolirati i ono što ne možete

Ne možete utjecati na nešto što ne možete promijeniti. Umjesto da razbijate glavu s odgovorom na pitanje zbog čega klijent još nije nazvao i to već traje satima, gubite dragocjeno vrijeme, stoga se fokusirajte na posao koji ne ovisi ni o kome nego o vama.

#6. Eliminirajte distrakcije

Na mobitelu vam zasvijetli lampica da je došla poruka, potom zazvoni i ne tako bitan poziv, sve su to distrakcije koje možete eliminirati. Probajte mobilni telefon ‘čekirati’ svakih sat vremena, a ne da vas ometa kada got nekome padne napamet. U trenutku kada ćete se moći u potpunosti fokusirati, osjećat će te se produktivniji i smanjiti stres, a tako ćete i raditi.

#7. Realističnije organizirajte dan

Same natuknice na kalendaru neće pomoći. Upisujte obveze s vremenskim trajanjem, kako bi znali s koliko vremena raspolažete i koliko posla još možete obaviti između tih obveza i do kraja dana. Ovako, vrijeme curi i na kraju dana niste sigurni što ste zapravo kvalitetno obavili.

#8. Postavite prioritete

Najučinkovitiji i najproduktivniji individualci znaju postaviti prioritete na poslu. Iako je neki mail upravo stigao, možda imate vremena odgovoriti na njega kroz par sati, jer od jučer vam možda stoji nedovršen posao koji uskoro treba biti gotov. Probajte razlučiti prioritete. Ne treba baš sve stvari napraviti odjedamput. A to je ono što generira stres.

#9. Napravite pozitivnu akciju

Nakon što ste postavili prioritete za idućih sat vremena, ili do kraja dana, napišite ih, bolje ćete se osjećati kada vidite da ipak imate vremena. Pokušajte pronaći humor, nasmijte se. Ići će sve lakše.

#10. Vodite računa o zdravlju

Kako psihički, tako i fizički stres može utjecati na vas.

Spavajte onoliko koliko vam je potrebno da se kvalitetno naspavate. Pripazite da izbjegnete neke od uobičajenih aktivnosti i grešaka koje narušavaju vaš dobar san. Uspostavite svoju večernju rutinu i liježite ranije kako biste izbjegli probleme sa spavanjem.

Izbjegavajte dostave brze hrane i natrpavanje hranom koju bacate u sebe jer ste pod stresom. Pored stresa, još će vam biti i zlo i osjećat će te se uistinu mizerno.

Izvor: Business Insider