Znanstvenici: Novi soj bakterije izjeda ljudsko tkivo

Znanstvenici upozoravaju na novi, opasni soj bakterije koji proždire meso, koji je od 1998. do 2009. pridonio rastu teških infekcija u Velikoj Britaniji, Kanadi, Japanu, Francuskoj i Švedskoj, javlja ScienceAlert.
Iako bakterija Streptoccocus grupe A pretežno uzrokuje manje probleme, poput angina ili blažih infekcija kože koje se vrlo lako liječe antibioticima, postoje slučajevi kada bakterija ulazi duboko u organizam te može uzrokovati upalu pluća, infekciju krvi ili stanje necrotizing fasciitis u kojem bakterija proždire ljudsko tkivo. Jedan od četiri pacijenta neće preživjeti ovu invazivnu infekciju.

Emm89 – izgubila kapsulu i proizvodi više toksina

Novu podvrstu, koja pripada ovoj opasnoj grupi bakterije, pronašli su znanstvenici s Imperial College London, nakon što su otkrili rast broja infekcija uzrokovan posebnim sojem Streptoccosusa, nazvanim Emm89 u razdoblju od 11 godina.

Gledajući u genetske sekvence, znanstvenici su otkrili da pojava novog podtipa emm89 koincidira s nekim slučajevima. Znanstvenici u Japanu, Kanadi, Francuskoj i Švedskoj izvijestili su o rastu emm89 infekcijom, sugerirajući da se nova vrsta bakterije širi globalno.
Istraživači su identificirali dvije razlike u novom soju bakterije koje su joj pomogle da postane toliko dominantna: proizvodi više toksina i potpuno je izgubila vanjsku kapsulu.

‘Činjenica da je izgubila kapsulu je iznenađenje jer se do sada vjerovalo da je kapsula ta koja je neophodna u grupi A streptokoka koja izaziva bolest, rekla je voditeljica istraživanja Claire Turner. Turnerin tim još nije siguran na koji način bakterija bez kapsule preživljava, ali se čini da joj je to zapravo pomoglo da postane infektivnija i invanzivnija na ljudsko tijelo.

‘Znamo da se bez kapsule bakterija prijanja bolje uz podlogu, što bi joj moglo pomoći da se lakše i prenosi, rekla je Turner. ‘Druga je mogućnost da može lakše ući u ljudske stanice, što ih čini težima za liječenje’.

Nema panike

No, znanstvenici tvrde da razloga za paniku nema jer novi podtip emm89 još uvijek reagira na antiobiotike. Naravno, ukoliko će doći do razumijevanja zbog čega se bakterija tako brzo širi, moguće su i bolji rezultati tretmana liječenja.

‘Srećom, nova vrsta ostaje i dalje vrlo osjetljiva na penicilin i povezane antibiotike, rekla je Shiranee Sriskandan, koautorica istraživanja.
‘Znamo vrlo malo kako se grupa A streptokoka prenosi s čovjeka na lovjeka, stoga ovo još moramo istražiti’.