Mršavljenje i zdravlje ruku pod ruku: Obogatite svoju prehranu vlaknima

Vlakna za mršavljenje i zdravu probavu

Vlakna za mršavljenje: postignite najbolje rezultate u kontroli tjelesne težine uz biljna vlakna koja uz to što daju osjećaj sitosti, reguliraju razine šećera u krvi te tako sprječavaju daljnji nastanak masnih naslaga.

Uobičajeno svaki naš planirani gubitak kilograma obično podrazumijeva izbjegavanje određene grupe namirnica, najčešće masti ili ugljikohidrata. Tijekom razdoblja mršavljenja, želja za hranom koju ne smijemo jesti se neprekidno povećava. S vremenom javljaju se prepreke u vidu lošeg raspoloženja i nedostatka energije, praćene padom imuniteta, što slabi našu volju. I na kraju, redovito, vrati nam se svaki kilogram kojeg smo mukotrpno izgubili. Ako znate o čemu pričamo, biljna vlakna su vjerojatno najbolje rješenje za vas.

Vlakna za mršavljenje i zdravu probavu

Vlakna predstavljaju dio biljne hrane koju tijelo ne probavlja. Pronaći ćete ih u voću, povrću, žitaricama… Ranije se smatralo da su biljna vlakna beskorisni dio svježih namirnica koji samo smanjuje njihovu kvalitetu. Međutim, stručna javnost je u mnogobrojnim radovima i studijama potvrdila da vlakna doprinose mršavljenju i pomažu u prevenciji mnogih bolesti.

Koja nam vlakna mogu pomoći smanjiti tjelesnu težinu?

Istraživanja su pokazala da u kontroli tjelesne težine najbolji učinak pokazuju dvije vrste vlakana: Nutriose i Glukomanan.

Glukomanan se preporuča prije svega zbog svoje sposobnosti da upije veliku količinu vode. Vlakna glukomanana u našem želucu vežu vodu na sebe i na taj način zauzimaju prostor te nam onemogućavaju da unesemo više hrane nego nam je potrebno. S obzirom da se vlakna teško probavljaju, ona se u želucu zadržavaju te se kroz duže vremensko razdoblje osjećamo sito.

Nutriose je biljno vlakno niske energetske vrijednosti. Osim toga što daje osjećaj sitosti, Nutriose ima još jednu značajnu prednost – regulira razinu šećera u krvi što je vrlo važna činjenica u procesu mršavljenja.

Konzumirajući hranu koja ne sadrži vlakna postoji mogućnost da nam šećer naglo skoči. Naš mozak registrira ovaj skok kao višak energije. Ako u tom trenutku nismo fizički aktivni, počinje stvaranje masnih naslaga.  Uslijed ovog procesa nakon nekog vremena dolazi do pada šećera pa osjećamo umor, glad i pojačanu želju za hranom. Tada obično posegnemo za slatkišima i prekršimo dijetu. Stoga je unos Nutriose od posebnog značaja. Ova vrsta vlakana regulira razinu šećera u krvi i tako sprječava njegove nagle skokove, čime nam omogućava da osjećaj gladi držimo pod kontrolom.

Vlakna u borbi protiv kalorija

Ono što znamo, a znanstvena istraživanja potvrđuju možemo smanjiti tjelesnu težinu povećanom tjelesnom aktivnošću i(li) umanjenim unosom kalorija.

Jedna od osnovnih karakteristika Glukomanana i Nutriose jest da sadrže vrlo malo kalorija. Konzumacijom ovih biljnih vlakana, unosimo vrlo malo kalorija, a ipak se osjećamo sito. Vlakna se u našim crijevima ponašaju poput spužve. Ona upijaju vodu i ubrzanim prolaskom kroz crijeva sprječavaju iskorištavanje kalorija i njihovo taloženje na bokovima, trbuhu i drugim kritičnim područjima. Potvrđeno je da se skupa s vlaknima iz tijela izbacuje i veći dio kalorija koje preko dana unesemo. Dio kalorija koji se ipak iskoristi, bit će potrošen kao energija za normalno funkcioniranje organizma i neće biti viška koji bi se pretvorio u masne naslage.

Mršavljenje kao posljedica zdravlja

Gubitak kilograma zna biti vrlo iscrpljujuć za naš organizam. Važnost vlakana ne očituje se samo u stvaranju osjećaja sitosti već pomažu u stvaranje zdrave crijevne flore koja jača imunitet. Istovremeno, vlakna potiču probavu i redovno pražnjenje crijeva te imaju laksativni učinak. Ostaci hrane u crijevima se kraće zadržavaju, a samim time i štetne tvari i toksini u organizmu. Vlakna nam pomažu da ostanemo zdravi tijekom čitavog procesa mršavljenja.

Stručnjaci kažu da unosimo premalo vlakana

Vlakna za mršavljenje - Herbafast fiber

Vlakna se mogu unositi prehranom, no mi ih ne unosimo dovoljno zbog čega se savjetuje dodatna implementacija. Istraživanja pokazuju da prosječna odrasla osoba unese od 7 do 15 grama vlakana dnevno. Navedeno predstavlja polovicu preporučenog dnevnog unosa.

Proizvod s najvećim udjelom biljnih vlakana za mršavljenje je Herbafast Fiber. Čak 4 grama Glukomanana i 14 grama Nutriose u dnevnoj dozi Herbafast Fibera utječu na sitost, sprječavanje nastanka masnih naslaga i pada imuniteta.

Sigurnost i učinkovitost Herbafast Fibera ovjerila je Europska agencija za sigurnost hrane te je potvrdila da vlakna u proizvodu Herbafast Fiber dokazano će smanjiti tjelesnu težinu i povećati osjećaj sitosti.  Konačno nešto za mršavljenje u što možemo vjerovati.

Autorica teksta: dr. Dragana Panić